آموزش سئو وردپرس صفر تا صد + افزونه های سئو وردپرس - امیررضا سئو

آموزش سئو وردپرس صفر تا صد + افزونه های سئو وردپرس

سئو وردپرس چیست

آموزش سئو وردپرس در حقیقت به شما کمک می کند تا بتوانید سایت های وردپرسی خود را راحت تر و سریعتر به رتبه های برتر گوگل برسانید. در این مقاله امیررضا محمودزاده برای شما توضیحاتی درباره سئو وردپرس ارائه خواهد کرد، امیدواریم نهایت استفاده را از آن ببرید.

سئو وردپرس چیست؟

همانطور که در مقالات و برگه های سایت امیررضا سئو برای شما توضیح دادیم، سئو به مجموعه اقداماتی گفته می شود که هر سئوکار یا متخصص سئو برای شد یک سایت انجام می دهد. سئو در واقع می تواند سایت شما را به یک ماشین پولسازی تبدیل کند. تمامی سایت هایی که طراحی می شوند، نیاز به سئو دارند زیرا در صورت سئو نکردن سایت هیچ ارزشی نخواهد داشت. در صفحه آموزش رایگان سئو برای شما به صورت کامل تمامی جزئیات سئو را آموزش داده ایم. حال در این قسمت میخواهیم کاملا درباره ی سئو سایت های وردپرسی صحبت کنیم.

آموزش سئو وردپرس

آموزش سئو وردپرس

سئو در وردپرس کمی راحت تر بنظر می رسد. دلیل این مورد هم می تواند داشتن ابزار های سئو بیشتر در وردپرس و ساختار منظم اطلاعات در وبسایت وردپرسی دانست. همچنین باید توجه داشته باشید از نظر گوگل سایت های وردپرسی و غیر وردپرسی هیچ تفاوتی در بحث رتبه دهی و امتیاز دهی ندارند. شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چطور سئو در وردپرس راحت تر است؟ سوال خوبی است، با وجود افزونه های معتبری مانند رنک مث، سئو یواست در وردپرس کمی کار راحت تر شده است.

چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنم؟

اهمیت آموزش سئو وردپرس

چرا باید سئو سایت های وردپرسی را یاد بگیریم؟؟ اگر در وب ایران کار کرده باشید، قطعا تا کنون دیده اید که بیشتر وبسایت های طراحی شده با وردپرس هستند. از همین جهت ما باید به سئو سایت های وردپرسی مسلط باشیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کنیم. مبحث سئو وردپرس را در دوره آموزشی سئودان برتر برای شما به صورت کامل شرح داده ایم.

از دست ندهید !  رابطه جذاب بین هوش مصنوعی و سئو سایت ها !

در بین تمامی وبسایت هایی که با وردپرس طراحی شده اند آن سایت هایی محبوب تر هستند که توانسته اند با سئو جایگاه خوبی برای خود بسازند. صرفا نمی توان گفت با آموزش طراحی وبسایت وردپرس تمامی کار های یک سایت را انجام داد. در ایران سایت هایی هستند که با محتوای خود توانسته اند صفحات برتر گوگل را قبضه کنند. از طرف دیگر هم سایت هایی هستند که به دلیل فقر محتوایی و عدم سئو مناسب نتوانسته اند جایگاه خوبی پیدا کنند. دوره آموزش رپورتاژ نویسی برای شما دوستان ایجاد شده است.

راه کارهای سئو وردپرس

راهکار های سئو وردپرس

در این قسمت برای شما راهکار هایی ارائه دادیم تا بتوانید با استفاده از آنها بهترین محتوا را به کاربران گوگل ارائه دهید. توجه داشته باشید که وبسایت شما در هنگام سئو نباید در مرحله دمو و طراحی سایت باشد، زیرا در صورت دمو بودن سایت نمره منفی تعلق خواهد گرفت. با سئو میتوان به راحتی ترافیک ارگانیک گرفت و به راحتی کلیک های سایت خود را بالا ببرید.

چگونه سئوکار شویم؟

تیک نوایندکس وردپرس فعال نباشد!

در سیستم مدیریت محتوا وردپرس یک گزینه وجود دارد که در زمان طراحی این گزینه فعال است. با فعال بودن این گزینه شما به گوگل و خزنده هایش اجازه بررسی سایت را نمی دهید و همین موضوع باعث می شود تا نتوانید سایت خود را در میان رتبه های گوگل مشاهده کنید. بهتر است بعد از اتمام مرحله طراحی سایت، گزینه عدم اجازه بررسی که در تصویر زیر قابل مشاهده است را بردارید.

این قابلیت در قسمت پیشخوان وردپرس، بخش تنظیمات و زیر منو خواندن قرار دارد.

بهترین دوره سئو را ببینید.

پیوند یکتا (Permalink) را انتخاب کنید

همیشه در این بخش وسواس به خرج دهید، زیرا ممکن است با کمی اشتباه سایت شما به فنا برود. پرمالینک آدرس های دائمی وبسایت است که در وبلاگ یا سایر بخش ها مورد استفاده قرار می گیرد. پرمالینک در واقع بیان می کند که سایت شما درباره چیست؟ چه هدفی دارد؟ کاربر از کلیک بر روی سایت شما چه هدفی دارد؟ ممکن است شما سایتی داشته باشید که صرفا کار فروش کیف را در آن انجام دهید؛ پس پرمالینک شما : www.yoursite.com/buy-bag خواهد بود.

از دست ندهید !  سئو تصاویر چرا مهم است؟ آموزش سئو تصاویر سایت

برای تغییر پرمالینک به تنظیمات پیشخوان سایت خود می روید، سپس بر روی پیوندهای یکتا کلیک می کنید. 

استفاده از تگ ها یا برچسب ها در وردپرس

همچنین می تونید با استفاده از تگ ها یا برچسب ها، قسمت های مختلف سایت را دسته بندی کنید. این کار به بهبود سئوداخلی سایت کمک شایانی می کند. تگ ها و برجسب ها همیشه به کاربران کمک می کند که محتوای خود را زودتر و بهتر پیدا  کنند. پیشنهاد ما به شما این است که از تگ ها و برچسب های هوشمندانه استفاده کنید و از تگ های تکراری استفاده نکنید. سئو کلاه سفید بهترین روش سئو است.

استفاده از افزونه های سئو وردپرسی

افزونه سئو وردپرس

میتوانید برای مدیریت بهتر سئو سایت از افزونه های سئو استفاده کنید. این افزونه های به طور استاندارد می تواند برای شما روند سئو سایت را بچیند؛ به طوری که هر روز به موفقیت سئویی خود نزدیک شوید. در سال 2023 افزونه های سئو وردپرس که بیشترین تعداد نصب را دارند : Yoast Seo – Rank Math – All in one Seo Pack می باشد.

در بین افزونه های معرفی شده هیچ تفاوتی وجود ندارد! تمامی این افزونه ها یک کار را انجام می دهند، صرفا تفاوت آن ها در آپشن های نمایش است. وبسایت امیررضا سئو از افزونه سئو یواست استفاده می کند.

از XML sitemaps استفاده کنید

برای طی کردن مسیر موفقیت باید قطعا نقشه راه داشته باشید! در وبسایت هم همینطور است، به صورتی که شما برای گوگل باید نقشه ای را به عنوان سایتمپ ارسال کنید. گوگل با استفاده از داده های دریافتی از سمت سایت شما می تواند بهترین نتایج را برای شما رقم بزند. افزونه ها و سایت های بسیاری هستند که می توانند برای شما سایتمپ های خفنی بسازد.

لینک سازی داخلی منسجم

لینک سازی در میان مقالات، برگه ها و محصولات سایت وردپرسی حتما نیاز است. اگر شما لینک سازی داخلی خوبی نداشته باشید، شاید بتوانید برای چند وقت رتبه داشته باشید اما این رتبه ها دائمی نخواهد بود و قطعا روزی فرو خواهد ریخت.

در پنل وردپرسی می توانید در هنگام ویرایش متون لینک های داخلی خود را اضافه کنید. همچنین می توانید از افزونه های لینک داخلی ساز استفاده کنید تا به صورت اتوماتیک لینک های داخلی ساخته شود.

از دست ندهید !  سئو کار یا متخصص سئو کیست ؟ بررسی کامل !

تصاویر خود را بهینه کنید !

در وردپرس می توانید همه چیز را بهینه کنید، در این قسمت باید تصاویر را بهینه کنیم. برای بهینه سازی تصاویر در سئو وردپرس باید از خاصیت Alt تصاویر استفاده کنیم. موتور های جستجو این متن ها را به عنوان ویژگی های سایت شما می شناسند و برای شما کاربران زیادی می فرستند. راه های بسیاری وجود دارد که بتوانید به راحتی از این خاصیت کاربردی استفاده کنید. باید در قسمت alt تصاویر، قسمتی از توضیحات مقاله یا توضیح خلاصه ای از عکس وارد شود تا گوگل بتواند به بهترین درک برسد.

استفاده از SSL ضروری شد

تاثیر ssl در سئو وردپرس

SSL از واژه Secure Sockets Layer گرفته شده است. SSL یکی از فناوری های موجود است که می تواند امنیت وبسایت شما را به صورت کامل مدیریت کند. بسیاری از وبسایت ها از SSL استفاده می کنند، زیرا در صورت نداشتن اس اس ال درگاه بانکی و خیلی از آپشن های دیگر برای سایت شما فعال نخواهد شد.

همچنین ssl به سایت شما کمک می کند که امنیت را در سطح بالاتری تجربه کنید. اگر تا الان از SSL استفاده نمی کنید، به شما پیشنهاد می کنیم همین حالا فعال کنید. البته باید در نظر داشته باشید وبسایت های وردپرسی از ابتدای نصب دارای SSL هستند.

دیدگاه های کاربران را مدیریت کنید

همواره کاربرانی که برای شما دیدگاه می گذارند، بهترین بازدیدکنندگان شما هستند. مگر اینکه این نظرات به ضرر شما تمام شود. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چطور نظرات می تواند به ضرر سایت باشد؟ زمانی که کاربران برای شما نظرات اسپم گونه بگذارند، گوگل به وبسایت شما شک می کند و ممکن است برای شما نمره منفی در نظر بگیرد.

منتظر چی هستی؟ شروع کن!

اگر تمامی موارد بالا رو کامل خوندی و می خواهی که سایت وردپرسی خودت رو سئو کنی… منتظر چی هستی؟ همین الان شروع کن به سئو سایت. مطمئنا می تونی با وردپرس خیلی راحت تر  سئو سایتت رو انجام بدی! خیلی مخلصیم.

جمع بندی

در این مقاله هم مانند سایر مقالات امیررضا سئو برای شما بهترین توضیحات را ارائه دادیم، امیدواریم توانسته باشید از این مقاله نهایت استفاده را ببرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
سئو تصاویر چرا مهم است؟

سئو تصاویر چرا مهم است؟ آموزش سئو تصاویر سایت

آنچه در این پست میخوانید سئو تصاویر چیستچرا سئو تصاویر مهم است؟چطور تصاویر را سئو یا بهینه کنیم؟آموزش سئو عکس…

بیشتر بخوانید
چگونه-سئوکار-شویم؟

چگونه سئوکار شویم؟ راه اصولی و تضمینی + نقشه راه

آنچه در این پست میخوانید سئو چه بود و چه کار می کند؟برای سئو سایت چه کنیم؟سئوکار کیست؟چطور سئو کار…

بیشتر بخوانید
چگونه-بهترین-دوره-سئو-را-انتخاب-کنیم؟

چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنم؟ + توضیحاتی که نمیدانید!

آنچه در این پست میخوانید چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنم؟دوره سئو چی بود؟انتخاب دوره سئوویژگی های دوره سئو…

بیشتر بخوانید
تصویر-شاخص-سئو-کلاه-سفید

سئو کلاه سفید یا White Hat Seo چیست؟ + تکنیک های مخفی

آنچه در این پست میخوانید سئو کلاه سفیدسئو کلاه سفید دقیقا چیست؟چرا سایت را سئوکلاه سفید کنیم؟تکنیک های سئو کلاه…

بیشتر بخوانید
چگونه سئو را یاد بگیریم؟

چگونه سئو را یاد بگیریم؟ + قدم های اولیه سئو سایت

آنچه در این پست میخوانید سئو چی بود؟چگونه سئو را یاد بگیرم؟اصول سئو را یاد بگیرید!چرا باید سئو یاد بگیرم؟مراحل…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *