معرفی برترین ابزار های سئو سال 2023 که نمیشناسی ! - امیررضا سئو

معرفی برترین ابزار های سئو سال ۲۰۲۳ که نمیشناسی !

ابزار های سئو سایت

همیشه نام ابزار های سئو در میان پروژه های سئو سایت شنیده می شود. تمامی وبسایت ها قطعا برای سئو کردن سایت شان نیاز به این ابزار های کارآمد دارند. حال این سوال پیش میاید که این ابزار ها کدام ابزار ها هستند یا به عبارتی دیگر نام این ابزار ها چیست؟ در این مقاله می خواهیم به صورت کامل تمامی ابزار های سئو را به شما معرفی کنیم.

معرفی ابزار های سئو سایت

ابزار های انلیز سئو سایت

فرقی نمی کند وبسایت شما در صفحات آخر سرچ باشد یا جزو صفحات محبوب باشید. تمامی وبسایت ها به بررسی و آنالیز نیاز دارند. هیچ کس نمی داند فردا در سئو سایت توسط گوگل چه تغییراتی لحاظ شود اما بهتر است قبل از اینکه گوگل جریمه مان کند، خودمان مشکلات را برطرف کنیم. به شما پیشنهاد می کنیم اگر به آموزش کامل سئو نیاز مند هستید، دوره آموزشی سئودان برتر را از دست ندهید.

چی شد که به ابزار ها نیاز پیدا کردیم؟ داستان اینطوری شروع شد که گوگل با هر آپدیت نسبت به قبل سخت گیر تر می شد و ما سئومستر ها نمیدانستیم چه کار کنیم ! تا اینکه ابزارهای سئو سایت ساخته شدند تا با استفاده از آنها به راحتی بتوانیم مشکلات سایت را پیدا و برطرف کنیم. بیشتر ابزار های سئو در زمینه تولید محتوا به ما کمک می کنند. دوره آموزش رپورتاژ هم منتشر شد !

در این مقاله همچنین می خواهیم به ابزار های سئو در وردپرس بپردازیم تا بتوانیم برای سایت های وردپرسی هم راهکارهایی برای بهبود سئو ارائه دهیم. خوب است بدانید سئو سایت های وردپرسی نسبت به سایر پلتفرم ها بسیار راحت تر است. سئوکار حرفه ای از ابزار های حرفه ای کار می کند !

 

نیاز ما به ابزار های سئو وبسایت

قطعا برای پیدا کردن مشکلات و موانع وبسایت و همچنین بهبود مسائل داخلی و خارجی سایت نیاز به ابزار های متنوع داریم. ابزار هایی که در زمینه سئو ارائه شدند به حدی پیشرفته هستند که می توانند تمامی مشکلات و موانع محتوای وبسایت تان به شما کمک کنند. برای مثال اگر بخواهید سایت وردپرسی خود را سئو کنید می توانید از افزونه های یواست سئو و رنک مث استفاده کنید. این دو افزونه را در ادامه به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

از دست ندهید !  چگونه سئوکار شویم؟ راه اصولی و تضمینی + نقشه راه

آموزش رایگان سئو برای سئوکاران !

حتما باید از ابزار سئو استفاده کنیم؟

همانطور که در بالاتر هم گفتیم هیچ اجباری برای استفاده از ابزار سئو وجود ندارد. زیرا ممکن است شما تمامی موارد را به صورت موشکافانه و دقیق خودتان پیدا کنید. حسن بزرگی که این ابزار های سئو سایت دارند میتوانند در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند. به کلامی دیگر اگر در بحث سئو بتوانید زودتر عمل کنید، زودتر به نتیجه دلخواه می رسید البته باید توجه داشته باشید که هرگز از اصول سئو دور نشوید. مشاهده بهترین اطلاعات در گوگل ترندز 

لیستی از ابزار های سئو سایت

مطمئنا تا اینجا جان به لب شدید ! اما دیگر انتظار ها به پایان رسید و شما می توانید در این قسمت به صورت کامل تمامی ابزار های سئو را مشاهده نمائید. هر کدام از این ابزار ها در بخشی به کمک شما خواهند آمد. دیگر حتی نیاز نیست برای نوشتن محتوا، وقت بسیاری بگذارید زیرا با هوش مصنوعی می توانید محتوا هایی نسبتا یونیک تولید کنید.

ابزار های رسمی سئو گوگل

ابزار-های-گوگل-برای-سئو-سایت

ابتدا در این بخش می خواهیم ابزار های رسمی سئو گوگل را که توسط خود کمپانی گوگل ایجاد شده است را به شما نشان دهیم. ابزار هایی که گوگل در اختیار متخصصان سئو قرار داده است بسیار زیاد است، اما می خواهیم به شما آن ها را معرفی کنیم. رابطه هوش مصنوعی و سئو در سال 2023 خوب است؟

1. گوگل انالیتیکس

گوگل آنالیتیکس در حقیقیت یک ابزار کاملا کاربردی در زمینه گزارش گیری و مشاهده اطلاعات کاربران حال حاضر و گذشته وبسایت است. شما با آنالیتیکس می توانید تمامی رفتار های کاربر خود را در وبسایت ببینید و با بررسی آن ها نتیجه های متفاوتی بگیرید. در ادامه بخش های مختلف این پلتفرم را نشان خواهیم داد.

Real Time یا بررسی لحظه ای » این بخش به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات لحظه ای کاربران همچون زمان ورود، صفحه ورود، راه ارتباطی و… را ببینید.

از دست ندهید !  سئو کار یا متخصص سئو کیست ؟ بررسی کامل !

Audience یا مخاطبان » شما در این بخش می توانید ویژگی های کاربران را مانند علاقه مندی آن ها، جنسیت، زمان ماندن در سایت را مشاهده کنید.

Behavior یا رفتار » این بخش به شما نشان می دهد که کاربر در زمانی که وارد سایت شما شده است، چه صفحه ای را بازدید کرده است.

همچنین بخش های خیلی بیشتری در خصوص گوگل آنالیتیکس وجود دارد که در مقاله تخصصی آنالیتیکس آن را با هم خواهیم دید.

بهترین دوره آموزش سئو در ایران

2. Google Page Speed Insights

در روز هایی که کمتر کسی کار سئو سایت انجام می داد، اهمیتی به سرعت سایت داده نمی شد اما داستان امروزه فرق کرده و دیگر معیار ها طور دیگری نوشته می شود. گوگل به سرعت وبسایت ها بسیار حساس است، حتی اگر بهترین وبسایت هم باشید و دارای رتبه های عالی باشید، سرعت سایتتان پایین بیاید کم کم از رقابت حذف خواهید شد.

چگونه به سئوکار تبدیل شویم؟

3. گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console

مگر می شود به صورت حرفه ای سئو انجام دهید و سرچ کنسول را نشناسید؟ هر سئو کاری باید وبسایت خود یا مشتری را به سرچ کنسول وصل کرده باشد تا از این طریق به صورت رسمی با گوگل رفیق شود. از طریق داشبورد سرچ کنسول می توانید به اطلاعاتی همچون، صفحات ایندکس شده، صفحات مشکل دار، رتبه ها، کلیک ها و… دست پیدا کنید.

 

وبسایت چیست؟ به همراه سوالات تکمیلی !

 

4.Google Keyword Planner

بی شک در بحث انتخاب کلمه کلیدی گوگل کیوورد پلنر به شما بسیار کمک خواهد کرد. این ابزار سئو توسط گوگل ایجاد شده و به شما در زمینه انتخاب کلمه کلیدی بسیار کمک می کند. قطعا برای نوشتن رپورتاژ باید بلد باشید چطور رپورتاژ بنویسیم !

سایر ابزار های سئو سایت

برای دسترسی بهتر و شناخت بیشتر این دو بخش را از هم جدا کردیم تا بتوانید به صورت راحت تر ابزار های سئو گوگل و سایر ابزار ها را پیدا کنید. آموزش سئو وردپرس واجب شد!

از دست ندهید !  آموزش سئو وردپرس صفر تا صد + افزونه های سئو وردپرس
5. Similar Web

سیمیلار وب یا similar web

شما علاوه بر اینکه باید حواستان به سایت خودتان باشد، هوای سایت رقیب هم باید داشته باشید که در چه سمتی و با چه سرعتی در حال پیشرفت هستند. قطعا اگر بخواهید ترافیک وبسایت های رقبا را پیدا کنید، بهترین ابزار همین Similar Web است. سیمیلار وب در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می شود که شما می توانید در ابتدای کار از نسخه رایگان و سپس نسخه پولی آن را خریداری کنید. سئو کلاه سفید چیست؟

افزونه های چت آنلاین وردپرس را ببینید !

6. SEO Site Checkup

تا کنون برای شما هم پیش آمده که محتوایی عالی را برای گوگل بفرستید و توقع استقبالی گرم داشته باشید اما آن طور که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفته است؟ در آن زمان تنها به این فکر می کنیم که کاش یک نفر باشد و بگوید مشکل کار ما از کجاست ! این ابزار به شما کمک می کند به صورت حرفه ای مشکلات وبسایت را مشاهده کنید. همچنین می توانید به صورت کامل رقبای خود را بررسی کنید تا بتوانید با استفاده از تاکتیک های ان ها، پیشی بگیرید. با این ابزار میتوانید به صورت حرفه ای سئو داخلی وبسایت را انجام دهید !

7. Keyword Tool

ابزار انتخاب کلمه کلیدی گوگل امروزه تنها در اختیار افرادی قرار می گیرد که در گوگل ادز، تبلیغ کرده باشند. اما سئوکاران به دنبال ابزار های رایگان دیگری رفتند. یکی از بهترین و ساده ترین ابزار ها برای انتخاب کلیدی،  keyword tool است. نحوه بستن قرارداد سئو چطوری است؟

8. Ahref یا اچرفز

وبسایت اچرف یکی از معتبرترین و بهترین ابزار های بررسی و مانیتورینگ در سطح وب است. قطعا این ابزار قدرتمند تمامی امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران ارائه نمی دهد، پس برای استفاده از اچرف باید از نسخه پرمیوم آن استفاده کنید.

بخوانید درباره ی امیررضا محمودزاده انور !

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بهترین ابزار های سئو را به شما معرفی کنیم. تا حالا از کدوم ابزار هایی که ما گفتیم، استفاده کردید ؟ برامون بنویسید ! بخوانید درباره توضیحات بهترین دوره سئو

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
سئو تصاویر چرا مهم است؟

سئو تصاویر چرا مهم است؟ آموزش سئو تصاویر سایت

آنچه در این پست میخوانید سئو تصاویر چیستچرا سئو تصاویر مهم است؟چطور تصاویر را سئو یا بهینه کنیم؟آموزش سئو عکس…

بیشتر بخوانید
چگونه-سئوکار-شویم؟

چگونه سئوکار شویم؟ راه اصولی و تضمینی + نقشه راه

آنچه در این پست میخوانید سئو چه بود و چه کار می کند؟برای سئو سایت چه کنیم؟سئوکار کیست؟چطور سئو کار…

بیشتر بخوانید
چگونه-بهترین-دوره-سئو-را-انتخاب-کنیم؟

چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنم؟ + توضیحاتی که نمیدانید!

آنچه در این پست میخوانید چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنم؟دوره سئو چی بود؟انتخاب دوره سئوویژگی های دوره سئو…

بیشتر بخوانید
تصویر-شاخص-سئو-کلاه-سفید

سئو کلاه سفید یا White Hat Seo چیست؟ + تکنیک های مخفی

آنچه در این پست میخوانید سئو کلاه سفیدسئو کلاه سفید دقیقا چیست؟چرا سایت را سئوکلاه سفید کنیم؟تکنیک های سئو کلاه…

بیشتر بخوانید
چگونه سئو را یاد بگیریم؟

چگونه سئو را یاد بگیریم؟ + قدم های اولیه سئو سایت

آنچه در این پست میخوانید سئو چی بود؟چگونه سئو را یاد بگیرم؟اصول سئو را یاد بگیرید!چرا باید سئو یاد بگیرم؟مراحل…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *