گوگل ترندز چیست؟ نحوه استفاده آن در سئو سایت
گوگل ترندز یا Google Trends برای افرادیست که می خواهند از ابتدای کار به صورت اصولی کار خود را پیش ببرند. یک سایت یا یک فروشگاه اینترنتی حتما به فکر داشتن رتبه های برتر هستند؛ در واقع با داشتن رتبه های برتر می توانید فروش های انفجاری را تجربه کنید. حقیقتا گوگل ترندز میزان بازدید و کلمات کلیدی ترند(محبوب) را به شما نمایش می دهد.
گوگل ترند چیست؟
این پلتفرم گوگل به شما کمک می کند که به راحتی بتوانید آمار مربوط به دیتا یا کلمات کلیدی سرچ شده را در نقاط مختلف دنیا به همراه فیلتر کشور ها ببینید. همچنین می توانید در ایام مختلف زمانی، اطلاعات را برای خودتان فیلتر کنید. Google trends یکی از صد پروژه موفق گوگل است که به شما این امکان را می دهد که بتوانید برای ساختار محتوایی تان برنامه ریزی داشته باشید.
گوگل ترند به چه دردی می خورد؟
فرض کنید میخواهید فروشگاهی برای خود بسازید اما نمیتوانید در ابتدای کار تمامی محصولات را در زمینه کاری خودتان پوشش دهید، اما خب چاره کار چیست؟ چی کار باید انجام دهیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را در زمینه انتخاب محصول داشته باشیم؟ شما می توانید به راحتی با جستجو در سایت گوگل ترند در سریعترین زمان کلمات کلیدی مورد نظر را پیدا کنید.
در اصل این کلمات کلیدی میتواند راه صحیح را در زمینه سئو سایت به شما نشان دهد. اگر نتوانید مسیر صحیح را انتخاب کنید، قطعا شکست خواهید خورد.
چه نکاتی در هنگام تنظیم قرارداد سئو رعایت کنیم؟
تحقیق و یافتن کلمات کلیدی در گوگل ترندز
به راحتی میتوانید در گوگل ترندز، کلمات یا عبارات محبوب را پیدا کنید. همچنین شما می توانید با این ابزار گوگل به طور راحت میزان نمره 0 تا 100 کلمات سرچ شده را مشاهده کنید. گوگل ترندز در حقیقت به شما نشان می دهد که یک کلمه در یک دوره زمانی از چه میزان محبوبیت برخوردار است.
توضیحات بهترین دوره سئو منتشر شد!
مقایسه دو کلمه کلیدی در آمار سرچ
پیشتر صاحبان کسب و کار ها از گوگل ترندز استفاده می کرند ! اما امروزه بیشتر افراد به دنبال مقایسه بین آمار کلمات هستند. آن ها می خواهند بدانند در کلمات جستجو شده کدام کلمه دارای محبوبیت بیشتری است؟ این ابزار به صورت کامل و جامع برای آن ها گزارش هایی تهیه می کند.
چگونه بهترین دوره سئو را انتخاب کنیم؟
همچنین گاهی اوقات می خواهیم میان دو کلمه مشابه، یکی را به عنوان کلمه کلیدی اصلی انتخاب کنیم؛ مثال عملی برای این میتوان طراحی سایت و طراحی وبسایت را مثال زد. هر دو کلمه دارای اعتبار یکسانی هستند اما طراحی سایت دارای سرچ بسیار بیشتری می باشد.
بیشتر سئوکار هایی که میخواهند کمپین های تبلیغاتی طراحی کنند از گوگل ترندز استفاده می کنند، زیرا با این ابزار میتوان کلمات کلیدی بهتری را انتخاب کرد.
هدف گیری بر اساس جغرافیا
به راحتی آب خوردن می توانید ببینید کلمات کلیدی درج شده در گوگل ترندز در کدام قسمت های ایران یا جهان محبوب تر است. برای مشاهده این فیلتر باید به قسمت های پایینی گوگل تزندز مراجعه کنید، سپس میتوانید با کلیک بر روی منطقه مورد نظر میزان سرچ آن را ببینید. سئو کلاه سفید چیست؟
دریافت جستجو های مرتبط در گوگل ترندز
در کنار جداول جغرافیایی گوگل ترندز، عبارت هایی که مشابه عبارت وارد شده هستند را نشان می دهد. حال این عبارات به شما کمک می کند تا بتوانید با دست باز تولید محتوای خود را انجام دهید. حتی می توانید بر اساس محبوبیت کم و زیاد آن ها را فیلتر کنید. در آموزش سئو رایگان هم به توضیحاتی درباره گوگل ترندز داده ایم.
ابزار های سئو سال 2023 کدام است؟
رابطه گوگل ترندز با سئو سایت
شاید تا کنون هیچ توضیحی در این باره نخوانده باشید. اما گوگل ترندز با سئو سایت رابطه مستقیم دارد. قطعا برای افزایش محبوبیت و بهبود دادن رتبه سایت باید از ابزار های سئو استفاده کنیم؛ گوگل ترندز یکی از بهتین ابزار های کارآمدی است که می تواند به شما در مشاهده میزان سرچ کلمات ترند و سایر کلمات کمک کند. شما به کمک کلمات پربازدید میتوانید در دوره آموزش رپورتاژ آگهی بسیار خود را جلو بیاندازید.
به زبان ساده می توان گفت، تولید محتوا به گوگل ترندز نیاز دارد. زیرا برای استفاده از کلمات پر بازدید و محبوب باید آن کلمات را داخل گوگل ترندز سرچ کنیم تا بتوانیم اطلاعات مفیدی درباره آن ها داشته باشیم. همچنین در کنار تمامی خوبی هایی که گوگل ترندز دارد، میتوان به پیشنهادات آن نیز اشاره کرد. گوگل ترندز برای شما در پایان جستجو هایتان کلماتی را به عنوان کلمات مرتبط نیز نشان می دهد که شما می توانید از آن ها هم استفاده کنید.
مزایای گوگل ترندز
در بالاتر به چند مزیت گوگل ترندز اشاره کردیم اما در این قسمت به صورت کامل به آن ها میپردازیم. گوگل ترندز به یکی یا دوتا مزیت بسته نمی شود، ادامه مطلب را حتما بخوانید. همیشه سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه ابزار های گوگل و حتی ابزار های سئو به بالاترین سطح ممکن ارتقا دهید.
با این ابزار بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید
کلمات کلیدی و عبارات بی شک جزو مهم ترین عوامل جستجو هستند. زیرا افراد تنها کلمات کلیدی اصلی را سرچ می کنند، اگر شما در میان نتایج حاضر بودید از شما خرید می شود. در غیر این صورت هرگز وبسایت شما فروش را تجربه نخواهد کرد. با استفاده از ترندز می توانید بهترین کلمات را پیدا کنید.
آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی با امیررضا سئو
ترندها را زودتر از بقیه ببینید
بی شک افرادی که از گوگل ترندز استفاده می کنند بسیار سریعتر از بقیه از ترندها با خبر می شوند. این ترند ها قدرتی به سایت شما می دهد که کمتر کسی بتواند با شما رقابت کند. البته ناگفته نماند که شما باید با استفاده از تکنیک های خاصی که در دوره آموزش سئو دان برتر به صورت کامل برای شما توضیح دادیم.
برندینگ را فراموش نکنید
مطمئن باشید تنها استفاده از کلمات کلیدی کار را برای شما به نحو احسنت انجام نمی دهد و شما نیاز به برندینگ دارید. برای انجام برندینگ باید از کلماتی که برند شما را شامل می شود استفاده کنید تا بتوانید برند خود را کم کم میان بینندگان سایت ها جا بیاندازید.
درباره سئو داخلی بیشتر بدانید !
چه داده هایی در گوگل ترندز وجود دارد؟
گوگل ترندز با استفاده از سرچ هایی که کاربران گوگل جستجو کرده اند برای شما گزارش های متنوعی آماده می کند. تمامی این گزارش ها واقعی بوده و بدون دستکاری به دست شما خواهد رسید، گوگل کارش درسته !
بسیاری از کلماتی که گوگل ترندز به شما پیشنهاد می دهد، توسط افراد زیادی در گوگل سرچ شده است. در برخی اوقات به دلیل مناسبت ها یا ایام های خاص برخی کلمات آمار سرچ بسیار بالایی را تجربه خواهند کرد.
تفاوت Google Trends با تکمیل کننده خودکار چیست؟
تفاوت Google Trend با تکمیل کننده خودکار در نوع داده ها است. گوگل ترندز برای شما اطلاعاتی که کاربران گوگل سرچ کرده اند را نمایش می دهد اما تکمیل کننده خودکار تنها در زمان جستجو یک عبارت به شما کمک می کند تا عبارت خود را تکمیل تر کنید.
گوگل ترندز با داده های جستجو Adword چه تفاوتی دارد؟
گزارش های ماهیانه ای که ادوردز در اختیار شما قرار می دهد، تنها اطلاعاتی در زمینه کلمات کلیدی هزینه شده است. گاها برخی داده های ادوردز با اشتباه همراه است اما گوگل ترندز برای شما صحیح ترین و دقیق ترین اطلاعات را به نمایش می گذارد.
جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم تا بهترین مقاله را در زمینه گوگل ترندز بنویسیم. امیدواریم نهایت استفاده را از این مقاله برده باشید، مطمئن باشید گوگل همیشه با ابزار هایش به شما کمک می کند. این مقاله توسط امیررضا محمودزاده نوشته شده است.