نحوه صحیح بستن قرارداد سئو + فایل قرارداد سئو (word)
قرارداد سئو یکی از مهم ترین حرکت در هنگام قبول کردن پروژه های سئو سایت است. اگر شما از قوانین و نحوه بستن قرارداد سئو مطلع نباشد قطعا سرتان کلاه خواهد رفت. در هنگام نوشتن قرارداد سئو word باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ آیا نیاز هست تضمینی بابت انجام سئو سایت بدهیم؟ تمامی این سوالات را در این مقاله به شما پاسخ خواهیم داد پس این مقاله را از دست ندهید.
علاوه بر توضیحات داده شده در میانه این مقاله برای شما فایل ورد و پی دی اف نمونه قرارداد سئو را قراردادیم تا بتوانید با دانلود کردن آن، اصول بستن قرارداد را تعلیم ببینید. توجه داشته باشید که این نمونه قرارداد فاقد ارزش حقوقی و علمی است. صرفا این نمونه قرارداد برای باز تر شدن گستره نظر شما تهیه و تنظیم شده است.
قرارداد سئو چیست؟
قرارداد سئو برگه ای است میان متخصص سئو(مجری) و سفارش دهنده(کارفرما) که به موجب این قرارداد افزایش رتبه و بازدید سایت در قبال دریافت هزینه های معقول درج می شود. معمولا قرارداد های سئو مانند سایر قرارداد ها شامل ماده هایی همچون فورس ماژور، تعهدات، دستمزد، قوانین و مقررات و سایر موارد است. اما بزرگترین تفاوت قرارداد سئو با سایر قرارداد های موجود بحث کلمات کلیدی، هزینه رپورتاز ها، گزارش گیری ها و… است که در ادامه می خواهیم به صورت کامل تر این موارد را بررسی کنیم. دوره آموزش رپورتاژ اگهی برای عزیزانی که منتظر بودند منتشر شد.
انتخاب بهترین دوره سئو چه طور است؟
چرا باید قرارداد سئو ببندیم؟
زمانی که شما میخواهید خدمات سئو به سفارش دهندگان و صاحبان سایت ها ارائه دهید، حتما باید قرارداد منعقد کنید؛ اولین دلیل اهمیت قرارداد های سئو می تواند تضمین تعهدات طرفین است. وقتی که قرارداد میان سئو کار و مالک سایت بسته میشود، میتوان به آن در هر زمان رجوع کرد. از طرف دیگر اگر قرارداد سئو میان طرفین بسته نشود، احتمال عمل نکردن به تعهدات بسیار بالا می رود.
نمونه قرارداد سئو
در این بخش برای شما یک نمونه قرارداد seo را بارگذاری کرده ایم تا بتوانید با استفاده از تمامی نیاز های خود را برطرف کنید. همچنین شما می توانید برای دریافت حق و حقوق بیشتر بند هایی را به این قرارداد اضافه کنید. توجه ! قرارداد بارگذاری شده نسخه ساده می باشد و شما نسبت به تعهدات خود باید تکمیل کنید. با کلیک بر روی لینک های زیر میتوانید نسخه های پی دی اف و ورد قرارداد های سئو را دانلود کنید.
انواع قرارداد سئو
قطعا می دانید که سئو دارای قرارداد های متنوعی است. قبل از امضای قرارداد باید در مورد انواع مختلفی از قرارداد ها اطلاعاتی داشته باشید. دسته هایی دیگر از قرارداد سئو وجود دارند که به دلیل عدم مقبولیت به معرفی عموم نمی رسد. در آموزش سئو رایگان به صورت کامل درباره تمامی بحث های سئو صحبت کردیم.
قرارداد تضمینی سئو
زمانی که صحبت از تضمین در میان میاید، کمی باید بیشتر دقت کرد. در این نوع قرارداد های SEO که اغلب در شرکت های دیجیتال مارکتینگ منعقد می شود در ازای هزینه ای که دریافت می شود، تعهداتی را نیز ضمانت می کند. اما خب از آنجا که در شغل سئو هیچ ضمانتی وجود ندارد، امیررضا سئو هیچ گونه قرارداد تضمینی سئو را قبول نمی کند.
قرارداد سئو ماهانه
دومین نوع از قرارداد ها، قرارداد های ماهانه سئو است که در این نوع از قرارداد ها یک سئوکار مانند یک کارمند شرکت، هزینه سئو سایت را به صورت حقوق ماهیانه دریافت می کند. این نوع از قرارداد ها شامل بندهایی همچون برنامه کاری و گزارش کاری می شود. قرارداد های ماهیانه سئو دارای تاریخ شروع و تاریخ پایان قرارداد است و در صورت انجام نشدن تعهدات مبلغی به عنوان خسارت به کارفرما عودت می شود. در دوره آموزشی سئودان برتر برای شما توضیح داده ایم.
قرارداد سئو پروژه محور
پروژه های سئو که توسط سئوکاران یا متخصصان سئو انجام میشود، رایج ترین نوع قرارداد است که در این قرارداد تمامی صفحات، محصولات، نوشته ها و… یادداشت می شود تا در زمان تحویل پروژه گزارش گیری کامل صورت بگیرد. حتما باید در شروع قرارداد های پروژه ای سئو، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به سئوکار پرداخت شود. در این نوع از قرارداد، صرفا سئو داخلی سایت بهبود پیدا می کند.
قرارداد سئو تبلیغات گوگل ادز
بسیاری از کارفرمایان برای خود تبلیغات در گوگل ادز را بهتر و سریعتر می دانند و این موضوع باعث می شود دچار زیان شوند ! قطعا سایت های شناخته شده و برند همیشه باید گوگل ادز را در نظر خود داشته باشند. اما سایت هایی که هنوز کار خود را شروع نکرده اند و در ابتدای کار هستند، هرگز گوگل ادز پیشنهاد نمی شود.
قرارداد های تبلیغات گوگل ادز دارای بنده های همچون کلمات کلیدی هدف، بودجه مورد نظر، منطقه تحت پوشش و… است که می تواند با دقیق تر شدن جستجو ها فروش خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.
کارشناسان امیررضا سئو به جای هزینه در تبلیغات گوگل ادز، خرید رپورتاژ آگهی را پیشنهاد می کنند. حال اگر می خواهید آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی را ببینید، کلیک کنید.
مواردی که در هنگام عقد قرارداد باید توجه کنید !
همیشه موقعی که می خواهیم قراردادی را تنظیم کنیم باید طرف یا طرفین قرارداد را به صورت مکتوب بنویسیم. همچنین باید توجه داشته باشیم افرادی که در طرفین قرارداد هستند هر دو دارای صلاحیت جسمی و عقلی هستند تا بتوانیم بر روی آن پیگرد قانونی داشته باشیم. بهترین ابزار برای یافتن اطلاعات جستجو : گوگل ترندز
صلاحیت طرفین قرارداد
همانطور که در بالاتر برای شما نوشتیم، باید طرفین قرارداد صلاحیت بستن قرارداد داشته باشند. این صلاحیت تنها صلاحیت عقلی و جسمی نیست ! بلکه باید وبسایت سفارش دهنده هم مورد بررسی قرارگیرد تا بتوانیم متوجه نواقص سایت شویم. ممکن است گاهی وبسایت در حال سقوط باشد و ما از آن بی خبر باشیم. در این مواقع تمامی مسئولیت وبسایت به پای سئوکار نوشته خواهد شد.
بیان کلمات کلیدی هدف سئو
قطعا اگر کلمات کلیدی هدف مورد انتخاب نباشد، هیچ وبسایتی در مسیر اصولی موفق نخواهد شد. در وبسایت های فروشگاهی کلمات معجزه می کنند ! ممکن است با بهره گیری از یک کلمه شما بتوانید فروش خود را چندین برابر کنید. در سایت های خدماتی و شرکتی هم استفاده از کلمات کلیدی مناسب بسیار توصیه می شود. در قرارداد سئو تخصصی هم باید کلمات کلیدی مشخص شود تا حقی از کارفرما و سئوکار پایمال نشود.
سئو کار یا متخصص سئو را می شناسی؟
هزینه های پروژه سئو
حتما باید در قرارداد قید شود که هزینه های دریافتی مربوط به کدام خدمات یا امکانات بوده است. بسیاری از افراد بدون داشتن اطلاع قبلی قراردادهایی میبندند که در نهایت تنها ضرر می کنند! کارفرما زمانی که نتواند کل مبلغ را پرداخت کند محبور می شوید مبلغی از هزینه های دریافتی را خرج کنید و این یعنیی ضرر برای شماست.
جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم درباره ی نحوه بستن قرارداد، انواع قرارداد های سئو، تهمیدات قرارداد های سئو صحبت کنیم. امیدوارم نهایت استفاده را کرده باشید و بتوانید از این مقاله در کار های خود بهره ببرید.